29 Julai 2007

Seminar Pendidikan Daerah Muar 2007

Seminar Pendidikan Daerah Muar 2007 telah diadakan pada 27 hingga 29 Julai 2007 di Hotel AnCasa, MITC Air Keroh, Melaka. Seminar ini diadakan sempena Sambutan Hari Guru, dianjurkan bersama Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Muar, Persidangan Kebangsaan Pengetua Sekolah Menengah (PKPSM-Muar), Majlis Perwakilan Perhubungan Pelapis Pendidikan (M4P), Majlis Sarjana Muar (MSM), Majlis Guru Besar (MGB-Muar) dan Majlis Guru Cemerlang (MGC-Muar).
Pusat Kegiatan Guru (PKG) Daerah Muar telah diundang untuk menyertai seminar ini dan ditugaskan untuk membentang satu kertas kerja yang berjudul - Pengoperasian PKG. Antara lain kandungan kertas kerja ialah peranan dan fungsi PKG, Sasaran Kerja Tahunan PKG, fokus SKT dan aktiviti utama PKG. Kertas kerja ini telah dibentangkan oleh Encik Sha'piee bin Ali, Pegawai Teknologi Pendidikan PKG Sungai Balang, Muar, pada hari Sabtu, jam 12.00 pagi. Pegawai PKG yang menyertai ialah En Khalid Mohd Salleh (PTP PKG Pt Jawa), En Baharom Haron (PTP PKG Jalan Tunku Bendahara), En Abu Saifuddin Abu Hanipah (PTP PKG Tangkak), En Adnan (PTP PKG Pt Bunga), En Abd Rahman (PTP PKG Serom), Pn Teh Teow Yen (PTP PKG Bakri) dan Pn Anita Ibrahim (PTP PKG Pt Setongkat).
Majlis penutupan rasmi telah disempurnakan oleh Yang Berusaha Tuan Haji Jamian bin Jaffar, Timbalan Pengarah Pelajaran Johor. Beliau juga telah meyampaikan Sijil Penghargaan (Pembentang Kertas Kerja) dan Sijil Penyertaan (Peserta Seminar).

Tiada ulasan: